6 tehénnel kevesebb böfögött idén – Társadalmi felelősségvállalás
Egy mikro vállalkozás hétköznapi CSR küzdelmei FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSI CÉLOK eléréséért
Manapság sokféleképpen értelmezik a CSR-t (Társadalmi felelősségvállalás). Sokan hallottak és gondolnak róla valamit és persze árbevétel-arányosan lehet beugrót fizetni egy-egy CSR megmérettetésre is, ahol zsűri dönti el, hogy kinek volt jobb CSR programja.
Nem vitatom a nagyok sikerét, sőt emelem a kalapom azok előtt, akik ténylegesen tesznek a fenntartható fejlődésért. Számos olyan cég van, akikkel szemrebbenés nélkül szimpatizálok.
Viszont lássuk be, nehéz lenne egy lapra kerülni egy Auchan, Lidl, Telekom vagy Knorr CSR kampányával. Sem a büdzsé, sem a célcsoport nem ugyanaz. Mégis róluk hallunk, társadalmi felelősségvállalás kapcsán rájuk asszociálunk.
A mi kicsi szervezetünk döntéseinek és tevékenységeinek társadalomra és környezetre gyakorolt hatása nem több, mint 6 tehén éves böfögése, melyet átláthatóan és etikus magatartás révén értünk el.
2020-ban, amikor a Covid beköszöntött, tevékenységeinket elsőként költöztettük az online térbe. 2020-2021-ben partnereink 90%-a támogatta ezt a törekvésünket, míg 2022-ben képzéseink 100%-a online valósult meg.
Amikor CSR tevékenységeink kialakításán dolgoztunk az első, amit megvizsgáltunk – ami nélkül nem működik a rendszer – az a törvényeknek és egyezményeknek való megfelelés.
Kicsiként talán ez az egyik legnagyobb nehézség, mert a legkevesebb hatásunk van azokra, akik értelmetlen szabályozásokkal nehezítik az életünket.
Az országban több ezer pedagógus és szociális munkás gyűjtögeti a képzési pontokat kötelezően. Hozzáteszem, ők nem Pesten élnek, ahol a legtöbb személyes képzés van, hanem Sopronban, Sátoraljaújhelyen, Nagykanizsán, Szegeden a négy égtájnak megfelelően bárhol az országban.
2020-2021-ben átmenetileg lehetett akkreditált képzéseket online tartani, de ezt mára eltörölték. Hogy mi ezzel a baj? Hogy míg egy tanfolyamot 20-50 pontért akkreditálnak, addig egy online képzést 4-20 pontért.
Amikor egy intézményvezető a munkavállalóját elküldi egy képzésre, amit elsőként megnéz, hogy hány napig, hány pontért kell megoldania a helyettesítését a kollégának és mennyibe fog ez kerülni.
A hatályos jogszabályokkal nem tudunk vitatkozni. Bízunk benne, hogy eljutunk arra a szintre, amikor megkülönböztetünk minőségi online tréningeket és rémes frontális, ppt nézős online képzéseket.
CSR stratégiánk mellett hosszú távon elköteleződtünk, érdekelt feleink elvárásait maximálisan integráltuk az üzleti tevékenységünkbe és az alapvető stratégiánkba. Olyan online képzéseket tartunk, amely olyan eszközöket ad, melyet azonnal tud használni a résztvevő.
Nincs frontális oktatás, a résztvevők páros és kiscsoportos feladatokon keresztül, tapasztalati úton sajátítják el a tréning anyagot.
A társadalom számára gazdasági, társadalmi és környezeti értékek megteremtésével előnyöket hozunk létre. Az a 6 tehén bizony nem böfögi tele a légkört.
Tudtad, hogy idén azzal, hogy képzéseinket online tartottuk az éves széndioxid kibocsátásunk
- 24 ki nem vágott fával egyenértékű?
- Vagy 16150 el nem fogyasztott hamburgerével?
- Az éves karbon lábnyomunk a világátlag hatszorosa lett volna,
- vagy 88 négyzetméternyi jég olvadásával járt volna?
- 29,3 tonna… Ennyit böfögött volna az a 6 tehén.
- Ennyi átlag kibocsátással a Föld 1,5°C-kal melegedne 1 év 9 hónap alatt.
De nézzük, hogy 29,3 tCO2e mire elég még.
480 forintos árral, egy átlagosan 6 literes fogyasztású autóval számolva idén 166 018 kmrel kevesebbet vezettek résztvevőink, és 4 781 318,40 Ft maradt a pénztárcájukban. A vendégéjszakákat és a pályamatricákat nem számolva.
A képzéseinken részt vevők harmada volt beteg az online tréning alatt, ami azt is jelenti, hogy a résztvevők 1/3-a a képzés előtt lemondta volna részvételét, ha offline tartjuk.
Kicsik vagyunk, csak 6 tehenet nem büfögtettünk meg idén, de szeretnénk azt hinni, hogy sokan vagyunk még, akik tudatosan figyelnek arra, hogy kicsivel jobb legyen a világ.
A cikk LinkedInen is elérhető itt.